Yönetim Kurulu Başkan’ın Mesajı

baskan

16 Haziran 1969 tarihinde şahıs firması olarak başlayan iş yaşamımız, bugün binlerce çalışanı ve faaliyetleri itibarı ile ülkemizin sayılı grupları içerisinde yerini almıştır.

İnşaat faaliyetleri ile başladığımız bu yolculuğumuz bugün; Turizm, Enerji, Deniz Liman Yapım ve İşletmeciliği, Havaalanı Yapım ve İşletmeciliği, Yiyecek Hizmetleri, İnşaata dayalı sanayi işletmeleri ile yurt içi ve yurt dışında büyük bir başarı ile sürmektedir.

Bir inşaat şirketinin iş hedeflerinde en üst sınırı temsil edecek önem ve büyüklükte bir proje olan 3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin yapımı ve işletmesinin bizim tarafımızdan üstlenilmesi Allah’ın bir lütfudur. Böyle prestijli bir projenin yapımını üstlendiğimiz için büyük gurur duyuyoruz.

İstanbul’un en büyük 5 yıldızlı otelini de yapmak bize nasip oldu. Diğer projelerimiz Antalya Havaalanı, Çeşme Marina, Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren, Zafer Havaalanı bizleri mutlu eden projelerdir.

2011 yılında yapımına başladığımız St. Petersburg Pulkovo Havaalanı ve Rusya’nın son yıllarda ihale ettiği en büyük projesi olan St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevre Yolu Projesi de yurtdışı başarılarımızın büyüklüğünü ifade etmektedir.

1998 yılında Türkiye enerji sektörünün öncü temsilcilerinden biri olarak bir yola çıktık. Hidroelektrik santral projeleri geliştiren ve uygulan bir şirket olarak ilk adımı atılan bu yol, 2010’lu yıllar ile birlikte yeni bir seyir aldı.

2011 yılında Trakya Bölgesi elektrik dağıtım ve görevli tedarik şirketlerinin özelleştirme kapsamında devralınması ile elektrik enerjisi değer zincirinin tüm aşamalarını kapsayan bir yapıya ulaştık.

2014 yılında Cumhuriyet tarihinin en büyük 5 özelleştirme işleminden birini tamamladık ve toplam 1.050 MW kurulu gücü olan Yeniköy ve Kemerköy santrallerini devraldık. Bu santralleri besleyen maden sahalarının işletme hakkının da alınmasıyla 30 yıllık yakıt tedariki için yeterli rezervi temin ettik. Böylelikle de birincil enerji kaynaklarına doğru dikey entegrasyonu sağlamış olduk.

2015 yılında 140,6 MW’lık Bağıştaş Hidroelektrik Santrali’nin işletmeye girmesi ile yerli ve yenilenebilir kaynaklara dayalı büyüme stratejimiz açısından önemli bir ilerleme kaydettik.

Bugün itibarıyla, 1.450 MW’lık kurulu güç, 6,4 milyar kWh’lık elektrik dağıtımı ve bunun da üzerinde bir perakende satış hacmi ile sektörün liderlerinden biri konumuna geldik. Bundan sonra da bu konumu güçlendirerek devam ettirmek, bunu yaparken de çevresel ve sosyal sorumluluk bilincini tüm faaliyetlerimiz ile bütünleştirmek temel amaçlarımız olacaktır.

44 yıllık ticari faaliyetlerimizi başarılı bir şekilde geliştirirken; sosyal sorumluluk projelerine de ayrı bir önem verdik; Şahsen hayatımın en önemli projesi ve yatırımı diyebileceğim, grubumuzun iftiharı olan tamamı devlete bağış niteliğindeki AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN Üniversitesi’nde 2009- 2010 öğretim yılı itibarı ile eğitime başlanmıştır.

Üniversitenin on beş bin öğrencisi, güçlü akademik kadrosu ile doğum yerim olan Ağrı ilimizin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine katkısını görmek mutluluğumu daha da artırmaktadır.

1984 yılında şahsen vermeye başladığım eğitim burslarını daha kurumsal bir yapıya oturtmak amacıyla 2004 yılında Vakfımızı kurdum. 10 yılı geride bırakan Vakfımız eğitim, sağlık, spor, kültür ve sanat konularında Türkiye’nin pek çok yerinde başarılı ve hayırlı hizmetlerini sürdürmektedir. Yaptırdığımız 5 ilköğretim okulunun yanı sıra, bu yıl ihtiyacı olan 750 üniversite öğrencisine karşılıksız burs veren Vakıf, bugüne kadar 9000’i aşkın bursiyerini mezun edip, faydalı birer birey olarak iş hayatına atılmalarının gururunu yaşamaktadır.

Bütün bu kazanımlar, bir başarı öyküsüdür, bu öykünün kahramanları da benim fedakâr, cefakâr mesai arkadaşlarımdır. Onlarla hep huzur içerisinde, birbirimize güvenerek, etik değerlerimize riayet ederek çalıştık. Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin hak hukukuna saygılı olduk. İşverenlerimize, kontratlarımıza sadık kaldık. Sözümüzün hep arkasında olduk. Kaliteden, iş ve işçi güvenliğinden taviz vermedik, oluşan çevre bilincine candan inandık, gereğini yapmaktan vazgeçmedik.

Yıllar evvel bir sunum mesajımda “kuvvetli alt yapımız, uzmanlaşmış dinamik kadromuz ve çağdaş yönetim biçimimizle çok daha büyük projeler başaracağımıza ve ülkeye büyük tesisler kazandıracağımıza inancım sonsuzdur” demiştim, doğru yazmışım. Şimdi ise son sözümün devamı da gelecek; çünkü çalışma arkadaşlarıma çok güveniyor ve inanıyorum…